Nowy numer „Vogue Polska” w poszukiwaniu klasyków
Końcówka marca zwiastuje nadejście wiosny. W tym sezonie szukamy „nowej klasyki”. Obserwujemy powrót Burberry i Schiaparelli na szczyt. Fotografujemy najnowsze kolekcje haute couture, rozmawiamy z Aaronem Eshem, projektantem polskiego pochodzenia, który znalazł się w finale konkursu LVMH, oraz analizujemy fenomen „cichego luksusu” marki The Row.
„Projektanci lubią zaskakiwać, kreować trendy i bestsellery. Jednak największą ambicją większości jest stworzyć coś ponadczasowego, co na stałe dołączy do kanonu mody. W tym sezonie tendencja ta wybrzmiewa głośniej niż zwykle” – pisze Ina Lekiewicz Levy we wstępniaku do kwietniowego wydania „Vogue Polska”. W numerze analizujemy nurty nowej klasyki. W sesji okładkowej główną rolę odgrywają projekty z kolekcji haute couture. Bierze je pod lupę Kamila Wagner.
Markom, które wracają do gry pod przewodnictwem nowych dyrektorów kreatywnych, przygląda się z kolei Piotr Zachara. Gdy po trzech nieudanych próbach wskrzeszenia domu mody stery w Schiaparelli przejął Daniel Roseberry, marką zachwyciły się Lady Gaga, Beyoncé czy Kim Kardashian. „Po ostatnich pokazach haute couture internet wrzeszczy z zachwytu nad trzema kreacjami przypominającymi zdejmowane w biegu stroje na bal przebierańców oraz nad sukienką doczepioną do rzeźby noszonej na głowie” – pisze Zachara.