Wakacyjny numer „Vogue Polska” oraz „Vogue Polska Travel”
Jak wygląda sesja okładkowa, którą współtworzyła sztuczna inteligencja? Czy należy się bać AI? Dlaczego młodzi projektanci tak szybko odchodzą ze znanych domów mody? Dlaczego polski raper Bedoes chce pracować tylko z przyjaciółmi? Które miejsca nad polskim morzem trzeba koniecznie odwiedzić tego lata? Na te i inne pytania odpowiada wakacyjne wydanie „Vogue Polska”. Nowy lipcowo-sierpniowy numer magazynu w prezencie z tegoroczną edycją „Vogue Polska Travel” dostępny od czwartku 29 czerwca.
Gdy po pokazach na sezon wiosna-lato wpadliśmy na pomysł stworzenia numeru »wiralowego«, zastanawialiśmy się, co powinno trafić na okładkę. W redakcji najwięcej głosów zebrały kwiaty Loewe, biżuteria Schiaparelli i nowa kolekcja Bottegi Venety. Kilka miesięcy później było jasne, że najwięcej emocji w świecie mody wzbudza nie nowy model torebki czy butów, a sztuczna inteligencja – pisze Ina Lekiewicz Levy we wstępniaku do podwójnego, lipcowo-sierpniowego numeru.
Mamy do czynienia z kolejną wielką rewolucją, taką na miarę rewolucji przemysłowej – mówi artysta Nicola Bergamaschi, którego, razem ze sztuczną inteligencją, zaprosiliśmy do współpracy przy sesji okładkowej wakacyjnego wydania „Vogue Polska”. Jak podkreśla Ali Toth, szef działu mody „Vogue Polska”, priorytetem było nie wyręczanie się AI, lecz kreatywna współpraca oraz wykorzystanie jej potencjału tam, gdzie napotykamy ograniczenia, takie jak czas czy budżet.
Redaktorka prowadząca „Vogue Polska Travel” Katarzyna Ciejka / Travelicious razem z Małgosią Mintą opisują polskie wybrzeże kilometr po kilometrze, dzieląc je na regiony: Zachodniopomorskie, Pomorskie, Hel, Trójmiasto oraz Mierzeję Wiślaną. Odwiedziły najpiękniejsze hotele i pensjonaty, sprawdziły, które restauracje i kawiarnie zasługują na wyróżnienie. To podróż przez piękne krajobrazy, niezapomniane smaki oraz inspiracje, jakich doświadczyć można tylko nad polskim morzem.