Co warto wiedzieć o nowym wydaniu „Vogue Polska”

W październikowym numerze „Vogue’a” przyglądamy się temu, jak jakość, DNA i historia marek rzutują na ich wartość – pisze we wstępniaku redaktorka naczelna Ina Lekiewicz-Levy. Wydanie „Vogue Polska” poświęcone dziedzictwu można już kupić z dwoma okładkami do wyboru. Sprawdzamy, co w nim znajdziemy.

Z roku na rok ceny w luksusowych domach mody rosną. Według firmy analitycznej Edited w ciągu ostatnich czterech lat aż o 25 procent. W Diorze ceny torebek między 2022 a 2023 rokiem wzrosły o 10 procent, w Gucci o 9, a w Saint Laurent średnia podwyżka wyniosła między 8 a 16 procent – pisze w „Wycenie luksusu” Kara Becker. Jak to się dzieje? Czym dziś jest prawdziwy luksus? Dlaczego torebka Birkin to dziś lepsza inwestycja niż złoto?

„Majstersztyki” to ikoniczne produkty polskich marek i projektantów, które trwale zapiszą się w historii mody. Polskie marki młodymi nazywamy tylko z przyzwyczajenia. Gros z nich ma już archiwa, oryginalną typologię i emblematyczne produkty, których popularność nie mija. To katalog przedmiotów, na których krajowe biznesy urosły, zbudowały sukces i tożsamość – o ich historię, konstrukcyjne niuanse i wpływ na rzeczywistość Kamila Wagner pyta projektantów.

POBIERZ INFORMACJĘ PRASOWĄ