Marcowe wydanie magazynu już w sprzedaży
Moda sięga do przeszłości – nie po to, by ją kopiować, ale by nadać jej nowe znaczenie. W marcowym wydaniu „Vogue’a” analizujemy zarówno dzisiejsze odrodzenie kunsztu, jak i dosłowne czerpanie z okresu renesansu – pisze we wstępniaku redaktorka naczelna Ina Lekiewicz Levy. Vogue Polska bierze pod lupę modę haute couture i jej dialog z historią. Bada relacje świata mody z Chinami, a także fenomen domów towarowych. Rozmawia z aktorem Mateuszem Kościukiewiczem, który podsumowuje 20-lecie swojej pracy, i z Agnieszką Szpilą o jej nowym projekcie, serialu „Czarne stokrotki”. A to tylko ułamek tego, co znajdziecie w marcowym wydaniu „Vogue Polska”, które zostało poświęcone renesansowi.
Najważniejsze trendy na sezon wiosna-lato 2025 i zachwyt haute couture. Jej korzenie sięgają renesansu, a teraz przeżywa kolejne odrodzenie. Żeby zgłębić historię i tajniki mody haute couture, Vogue Polska wybrał się do Paryża, a dokładniej do Luwru, gdzie otwarto pierwszą w ponaddwustuletniej historii muzeum wystawę poświęconą ubiorom. – W dziale rzemiosła artystycznego na dziewięciu tysiącach metrów kwadratowych ustawiono sto obiektów – 65 sylwetek i ponad 30 akcesoriów. Wszystkie wypożyczono, każdy jest zestawiony z muzealnym eksponatem, zazwyczaj z epoki renesansu – wyjaśnia Kamila Wagner. Szefowa działu magazyn wraz z innymi członkami redakcji typuje także najgorętsze trendy nadchodzącego sezonu oraz rzeczy, w które warto zainwestować wiosną i latem 2025 roku.



