5 rzeczy, które warto wiedzieć o majowym wydaniu „Vogue Polska”

Majowy numer „Vogue Polska” trafi do sprzedaży z dwoma okładkami do wyboru. Autorem koncepcji sesji okładkowej jest Benjamin Grillon, który na co dzień pracuje jako dyrektor kreatywny przy kampaniach takich domów mody, jak Hermès, Nina Ricci czy Ferragamo, a w ubiegłym roku wydał album poświęcony swojej ukochanej barwie. To właśnie niebieski – ulubiony kolor świata mody, który został odkryty jako ostatni, a w Europie właściwie nie istniał aż do XX wieku – został głównym bohaterem numeru „Iluzja błękitu”. Skąd wziął się fenomen tego koloru? Odpowiedzi na to pytanie należy szukać w teście Kamili Wagner „Niebieski paradoks”. „W błękicie wyraża się nasza natura. A raczej należałoby powiedzieć – nasza sprzeczna natura. Błękit morza i nieba jest tylko złudzeniem optycznym. Kto nie wierzy, niech naleje trochę wody morskiej do butelki i sprawdzi” — pisze Kamila Wagner. Makijażystka Marianna Yurkiewicz opowiada o sile niebieskiego make-upu dającego najwięcej swobody twórczej.

Niebieski zdominował kolekcje na sezon wiosna-lato 2024. A polski projektant Jan Chodorowicz miesza inspiracje niebieskimi garniturami dyplomatów z indygo kowbojskiego denimu. O karierze projektanta, jego najnowszej kolekcji i planach na przyszłość rozmawia z nim Kamila Wagner. „Wydaje się wręcz nierealne, jaki kapitał symboliczny i rynkowy potencjał wypracował w dwa lata samotnej pracy po godzinach. Dla jego potencjalnych partnerów to informacja o jego determinacji i sprawności w budowaniu kodów marki oraz logistyczno-produkcyjnym know-how” – pisze redaktorka mody.

POBIERZ INFORMACJĘ PRASOWĄ