5 rzeczy, które warto wiedzieć o grudniowym wydaniu „Vogue Polska”.
Visteria to butikowe wydawnictwo
działające w dziedzinie sztuki, mody
oraz angażujące się w projekty społeczne.
Visteria jest wydawcą najważniejszego na świecie tytułu o modzie – magazynu „Vogue”. Poza 10 wydaniami regularnymi magazynu – numery styczeń/luty i lipiec/sierpień są łączone – redakcja przygotowuje wydania specjalne. Do tej pory powstały „Vogue Polska Man”, „Vogue Polska Leaders”, „Vogue Polska Living” i „Vogue Polska Beauty” – sprzedawane jako osobne magazyny, a także „Vogue Polska Travel” – dołączany do wydania regularnego.
Od roku 2022 dopełnieniem magazynu papierowego i portalu internetowego są podcasty pod szyldem „Vogue Polska” – o modzie, urodzie, równowadze, sztuce, książkach, popkulturze, kuchni, zdrowiu, sprawach społecznych – nagrywane przez członkinie redakcji oraz jej współpracowniczki i współpracowników. Nieodłączną częścią działalności wydawnictwa jest organizacja wydarzeń specjalnych wokół premier poszczególnych wydań „Vogue Polska”, jak na przykład wystawa zdjęć brytyjskiej fotografki Mary McCartney w we wrześniu 2019 roku, lub przy innych okazjach jak kolejne urodziny magazynu.
Pierwszym redaktorem naczelnym „Vogue Polska” był Filip Niedenthal, od września 2021 roku jego miejsce zajęła Ina Lekiewicz. Dyrektorką wydawniczą magazynu jest Hanna Rydlewska.
Osnova jest wydawnictwem butikowym, skupia się na literaturze non-fiction – przede wszystkim biografiach wybitnych kobiet, ale też esejach, felietonach i wywiadach poświęconych kobietom, sztuce, modzie, kulturze czy dizajnowi. Osnova chce przybliżać polskim czytelniczkom i czytelnikom postacie niesłusznie zapomniane, niedocenione, a bardzo ważne dla świata literatury, sztuki, a także o wielkim znaczeniu w kontekście walki o równe prawa kobiet i mniejszości, jak np. pierwsza laureatka literackiej nagrody Nobla Selma Lagerlöf czy słynna pisarka i reportażystka meksykańska o polskich korzeniach Elena Poniatowska.
Książki z logo Osnovy wyróżniają się wyjątkową oprawą graficzną, układając się na półce w eleganckie serie wydawnicze.
Prezeską wydawnictwa jest Hanna Rydlewska, redaktorką naczelną – Maria Fredro-Smoleńska, a za oprawę graficzną odpowiada Łukasz Aksamit.
AKTUALNOŚCI
Najnowszy numer już w sprzedaży.
Co warto wiedzieć o wrześniowym wydaniu „Vogue Polska”.